Netwerk locaties toevoegen aan Bibliotheek (Windows 7 en 8)

Geplaatst: 29 december 2012 in Windows
Tags:, , , , ,

Ik ben bezig met het nieuwe Windows 8 en kom natuurlijk problemen tegen die niet veel voorkomen. Zo wil ik dus mijn nieuwe NAS server mappen (gewoon netwerk locaties) in de bibliotheken opnemen. Maar zodra je dit wil doen krijg je het volgende scherm:

fout

Wat doe je dan ?

Google is dan je beste vriend. Maar echt goede oplossingen kon in niet direct vinden. Maar de volhouder wint en zodoende kwam ik op de volgende website terecht. Hier werd stap voor stap uitgelegd hoe je deze foutmelding kan omzeilen. Wat hier niet bij staat is hoe je ook extra bibliotheken kan toevoegen (met netwerklocaties). De handelingen blijven hetzelfde alleen moet je bij een nieuwe bibliotheek eerst een standaard map selecteren en daarna pas de locatie veranderen in de netwerk locatie.

Als ik wat meer tijd heb zal ik de plaatjes kopiëren en hier plaatsen zodat ik zeker weet dat het online blijft (en te vinden is voor mezelf). Dat heb ik nu gedaan en het is te vinden op mijn website “het computer mannetje”. Hier is de link.

Geef een reactie

