Waarom zou ik Linux gebruiken in plaats van Mac OSX ?

Geplaatst: 10 oktober 2011 in Linux, Mac OS
Tags:,

In tegenstelling tot een Linux- of Windows-pc, kun je niet gemakkelijk een computer samenstellen en Mac OSX er op installeren. Apple heeft veel liever dat je hun goedgekeurde hardware aanschaft “voor een echte Mac-ervaring”. Die ervaring kan erg duur zijn. Ander probleem van Apple is dat er relatief weinig software voor te krijgen is, omdat het allemaal speciaal voor Apple moet worden geschreven. Als u technisch onderlegd bent, kunt u met een aantal trucs proberen om Windows of Linux software te laten draaien op een Mac. Een beter alternatief is waarschijnlijk het uitvoeren van een Virtuele PC binnen het bureaublad van Mac OSX en daarin Windows of Linux te installeren.

Dus wat heeft het eigenlijk überhaupt voor zin om een Mac aan te schaffen?

reacties
  1. erickpardus zegt:

    Ha ha …ja , dat zeg ik al jaren tegen mijn huidige vriendin/partner…(een verstokte Mac/Apple gebruikster!)…en het scheelt ook nog eens aardig wat poen!!! Daar kun je dan wel weer heel goede en op elkaar afgepaste hardware voor kopen…(zoals ik dus deed!) en fijn met LINUX in de weer gaan…Ik gebruik al vanaf 2006/7 GNU LINUX PARDUS, en nu bijna een maand UBUNTU 12.04 PRECISE PANGOLIN LTS , en bevalt mij PRIMA..!! (en ik leer ook nog wat…nooit weg!!)

Geef een reactie

